Blog rowerowy

jaba

Październik, 2019

Słona Góra

d a n e    w y j a z d u 29.10 km 3.80 km teren 01:36 h Pr. śr.:18.19 km/h Pr. max:54.60 km/h Podjazdy:350 m Rower:Matrix
Sobota, 26 października 2019 | dodano: 29.10.2019

Trasa: Tarnów - Skrzyszów - Łękawica - Łękawka - Słona Góra (ok. 400 m) [zjazd przez las] - Poręba Radlna - Zawada - Góra św. Marcina (384 m) - Tarnów
Pogoda: Słonecznie, bez chmur; temp. 21-20°C; lekki wiatr S; słaba widoczność

Popołudniowa przejażdżka przez jesienne, słoneczne Pogórze. W niektórych miejscach na trasie dość dawno nie byłem.
Leśna droga na Słonej Górze:

Terenowy zjazd do Radlnej:

W drodze na Górę św. Marcina zatrzymałem się na chwile pod kościołem św. Piotra i Pawła w Porębie Radlnej. W jesiennym, niskim słońcu pięknie się prezentował, ze wszystkimi detalami.

Pogórze w jednej ze swoich najlepszych odsłon.

Kategoria Szybki wypad w wolnej chwili

Cmentarze

d a n e    w y j a z d u 11.90 km 0.00 km teren 00:47 h Pr. śr.:15.19 km/h Pr. max:35.10 km/h Podjazdy: m Rower:Matrix
Sobota, 26 października 2019 | dodano: 29.10.2019

Trasa: Tarnów, dom - Stary Cmentarz - Cmentarz w Krzyżu - dom
Pogoda: Słonecznie, bezchmurnie; temp. ok. 20°C; lekki wiatr S

Odwiedziłem 2 cmentarze, żeby posprzątać przed Wszystkimi Świętymi. Pogoda piękna, letnia. Chwilami przy różnych pracach nawet gorąco.

Kategoria Dojazdy

Mystków

d a n e    w y j a z d u 32.70 km 0.50 km teren 01:36 h Pr. śr.:20.44 km/h Pr. max:54.50 km/h Podjazdy:230 m Rower:Marin
Czwartek, 24 października 2019 | dodano: 24.10.2019

Trasa: Nowy Sącz - Kamionka Wlk., kościół - Wyżna Wola - Mystków - Nowy Sącz, zamek - dz. Wólki - dom
Pogoda: Bez chmur; temp. 23-21°C; lekki wiatr S; średnia widoczność

Krótka jazda po okolicach Mystkowa i Nowego Sącza. Dzisiaj chyba najcieplejszy dzień z ciągu wyżowych, październikowych "upałów". Trasa podobna, jak przez trzema tygodniami. Z Kamionki wyjazd przez Wolę Wyżnią, nad doliną Zarywy. Cały przejazd przez wzgórza jeszcze w słońcu, z widokami na różowo-pomarańczowe zarysy Beskidów.
Na zjeździe miałem w planie zjazd przez jar, terenem do Kamienicy, ale dojazd do ścieżki był odcięty. Zjechałem asfaltem. Przejechałem całą nową drogę rowerową wzdłuż Kamienicy. Później wzdłuż Dunajca objechałem miasto od W. Wszędzie w mieście, mimo zapadającego zmroku, mnóstwo ludzi - rowerzystów, spacerowiczów z dziećmi i psami, rolkarzy. Pomyślałem, że to może już ostatni taki ciepły wieczór przed zimą. Zobaczymy...

Las w Chochorowicach

d a n e    w y j a z d u 27.20 km 2.50 km teren 01:35 h Pr. śr.:17.18 km/h Pr. max:61.89 km/h Podjazdy:250 m Rower:Marin
Środa, 23 października 2019 | dodano: 23.10.2019

Trasa: Nowy Sącz - Chełmiec - Biczyce Dln., cmentarz (ok. 420 m) - dol. Niskówki - os. Zadziele (ok. 480 m) - Chochorowice - Brzezna - most św. Kingi [droga rowerowa VeloDunajec] - Nowy Sącz
Pogoda: Słonecznie, tylko lekkie obłoki warstwowe; temp. 21-20°C; bez wiatru; słaba widoczność

Krótka wycieczka w poszukiwaniu nowych tras. Nadal bardzo ciepło, jechałem cały czas w krótkim rękawie.
Nowy odcinek obejmował podjazd do cmentarza w Biczycach Dolnych drogą osiedlową ponad szosą na Limanową. Nie ma tam ruchu, jest ciszej i spokojniej. Pod cmentarzem odbijam w drogę przechodzącą w poprzek doliny Niskówki. Kiedyś chyba tędy jechałem. Szybki zjazd, mostek i podjazd przez sady, później pola i pastwiska. Dojechałem do drogi grzbietowej przez Trzetrzewinę. Początkowy odcinek jest w remoncie. Mżna sobie przypomnieć nie tak dawne czasy, gdy okoliczne drogi były szutrowe. Po kilkuset metrach znów jest zwykła droga a ja odbijam, mijam jakieś 2 domy, później 2 domy w budowie. Dalej powinna być droga do lasu w dół. Niestety droga zanikła w trawie, później w chaszczach i zagajnikach. Były jakieś ślady kładów, ale nawet one zawracały. Przedarłem się przez najgorszy odcinek i znalazłem lepszą "drogę" dochodzącą z rzadziej zarośniętych nieużytków. Tu już było dobrze. Dojechałem do drogi z lewej i już w lepszym lesie jechałem trawersem. Znalazłem drogę w prawo na trawers jaru. W końcu wyjechałem do osiedla. Cały odcinek terenowy był dość mokry i wyboisty. Rower i ja obrani śmieciami chaszczowymi. Las okazał się zagajnikami, na zwykłych mapach go nie widać.
Zjechałem stromą droga przez osiedle, polną drogą dojechałem do drogi na krawędzi kotliny.
Dalsza jazda już typowa, do mostu św. Kingi i VeloDunajec. Na wale już w szarówce, ale cały czas świeciła piękna kolorowa łuna zachodu i obłoki rozrzucone po niebie.
Było trochę podjazdów, terenu, ścieżek. Trochę się ruszyłem z domu.

Wzgórza Popowskie

d a n e    w y j a z d u 29.00 km 3.40 km teren 01:29 h Pr. śr.:19.55 km/h Pr. max:60.75 km/h Podjazdy:340 m Rower:Marin
Środa, 16 października 2019 | dodano: 16.10.2019

Trasa: Nowy Sącz - Nawojowa - Żeleźnikowa Mł. [droga leśna w górę doliny] - polana na grzbiecie (ok. 640 m) - os. Wzgórza Popowskie - Myślec [szosa] - os. Zagórze [droga rowerowa VeloDunajec] - Nowy Sącz
Pogoda: Zachmurzenie całkowite, później prześwity na W; temp. 22-19°C; bez wiatru; średnia widoczność

Nadal ciepło, ale dla odmiany po południu zachmurzyło się. Trasa standardowa z terenowym przejazdem ponad polami do osiedla Wzgórza Żeleźnikowskie. W lesie sucho. Pod lasem na łące po sezonie pasą się krowy. Zjazd grzbietem widokowy. Od zachodu na horyzoncie się przejaśniało, ładne widoki na Beskid Wyspowy.
Z Myślca zjechałem dla odmiany szosą do doliny Żeleźnikowskiego Potoku. Powrót VeloDunajec. Wjazd do miasta nowym wariantem wzdłuż potoku Dąbrówka Polska.
W mieście już prawie ciemno. Latarnie jeszcze nie świecą a na ulicach duży ruch, również pieszy. Wesoło...

Kuminowiecka Góra

d a n e    w y j a z d u 26.60 km 1.20 km teren 01:27 h Pr. śr.:18.34 km/h Pr. max:57.74 km/h Podjazdy:240 m Rower:Marin
Wtorek, 15 października 2019 | dodano: 15.10.2019

Trasa: Nowy Sącz - Wielopole - os. Klimkówka - Kuminowiecka Góra (542 m) [droga terenowa na S] - Librantowa - Januszowa - Nowy Sącz
Pogoda: Bez chmur, na koniec obłoki na horyzoncie; temp. 23-20°C; lekki wiatr S; dobra widoczność

Kolejny, piękny, jesienny dzień. Wciąż wieje ciepły wiatr.
Po dojeździe VeloDunajec uderzyłem na Klimkówkę jedną z tras przez Wielopole. Podjazd miejscami stromy, w słońcu i przyjemnym wietrze. Wszędzie kolorowa jesień.
Na wyrównaniu przed szczytem rozległe widoki. Jest też ładna, raczej nowa kapliczka.

Widoki na S, na pierwszym planie górskim pasmo Rosochatki (753 m) i Jodłowej Góry (715 m):

Nie miałem konkretnego planu, ale naturalna trasa prowadzi dalej na Kuminowiecką Górę. Tak też pojechałem. Zjazd do Librantowej terenową drogą. Dalej jechałem grzbietem, obserwując góry i piękny zachód słońca.

Zjazd był przez Januszową do doliny Naściszówki. Zrobili tam nową nawierzchnię. Rzadko tam zjeżdżam, więc kręty i stromy zjazd po gładkim asfalcie zrobił na mnie wrażenie. Na koniec spokojny przejazd przez ulice i uliczki miasta.
Dzięki niesamowitej scenerii jesieni i zachodu słońca doceniłem na nowo znane trasy.

Rachelowskie Góry

d a n e    w y j a z d u 35.80 km 2.80 km teren 01:51 h Pr. śr.:19.35 km/h Pr. max:54.50 km/h Podjazdy:380 m Rower:Marin
Poniedziałek, 14 października 2019 | dodano: 14.10.2019

Trasa: Nowy Sącz - Kamionka Wlk. - przeł. Bratyszowiecka - grzbiet Rachelowskie Góry (ok. 680 m) [zjazd zboczami N] - os. Szczecinówka - Królowa Grn. - Kamionka Wlk. - [obwodnica E] Nowy Sącz
Pogoda: Bez chmur; temp. 23-18°C; lekki wiatr SE, później bez wiatru; słaba widoczność

Jesienna wycieczka na przełęcz nad Kamionką Wielką i przejazd pasmem Rachelowkich Gór. Ciepło i słonecznie, jechałem w krótkim rękawie. Słońce się obniżało a w zacienionych miejscach asfalt był zimniejszy i "pocił się". Ruch dość duży, ale po wjeździe w ślepą dolinę Kamionki było już spokojnie. Po prawej mam ciemne, porośnięte jodłami pasmo Czerszli i Tokarni. Po prawej południowe zbocza Rachelowskich Gór z kolorowymi zagajnikami, sadami i krzakami. Podjazd na przełęcz jak zwykle konkretny. Później dalszy podjazd na pasmo. Od masztu komórkowego było już raczej płasko z niewielkimi falami.
Zagroda w kolistym wgłębieniu pod grzbietem:

Jaworzyna i Kozie Żebro:

Jadąc na przemian skrajem pól, nieużytków, łąk, przez las dotarłem do miejsca, gdzie chciałem odbić na zjazd.

Była tutaj droga w dół, ale niestety tylko tymczasowa, do zwózki drewna. Właściwa, zaznaczona na niektórych mapach musiała zarosnąć. Wróciłem i pojechałem dalej grzbietem wypatrując innego odbicia. Znalazłem i koło opuszczonego gospodarstwa rozpocząłem ostry zjazd. Droga dobrze mnie poprowadziła przez górny, początkowy odcinek jaru i wyprowadziła na żebro. Stromo, po kamieniach, koleinach i rynnach zjechałem do granicy lasu. Słońce oświetlało jeszcze grzbiet Jaworza i Postawnego.
Zjazd rynną przez pola do pierwszych zabudowań:

Wyjechałem do szosy w dolinie przy znanym mi krzyżu. Na całym zjeździe miałem wrażenie, że wcześniej tędy jechałem. Nie wiem...
Dobrym tempem w dół, może z resztkami wiatru, dojechałem do Sącza. Przy kościele w Kamionce zatrzymałem się i ubrałem bluzę. Czuć było wyraźny chłód po zachodzie słońca.
Kolorowa jesień jest już prawie w pełni. Pogoda sprzyja złotej jesieni.

Do krzyża

d a n e    w y j a z d u 23.10 km 0.00 km teren 01:02 h Pr. śr.:22.35 km/h Pr. max:39.50 km/h Podjazdy: 80 m Rower:Matrix
Niedziela, 13 października 2019 | dodano: 14.10.2019

Trasa: Tarnów - Skrzyszów [dol. Wątoku] - os. Olszyna - krzyż - os. Olszyna [droga nad Skrzyszowem] - Skrzyszów - Tarnów
Pogoda: Słonecznie, obłoki na horyzoncie; temp. ok. 17°C; lekki wiatr SE; średnia widoczność

Krótka jazda przed obiadem. Piękna, słoneczna jesień, bardzo ciepło i przyjemnie.

Kategoria Szybki wypad w wolnej chwili

Trzetrzewina

d a n e    w y j a z d u 32.40 km 3.70 km teren 01:42 h Pr. śr.:19.06 km/h Pr. max:51.61 km/h Podjazdy:280 m Rower:Marin
Środa, 9 października 2019 | dodano: 09.10.2019

Trasa: Nowy Sącz - Chełmiec [dol. pot. Chaszna] - Gródek (501 m) - os. Litacz (ok. 580 m) - Trzetrzewina - Brzezna - most św. Kingi [droga rowerowa VeloDunajec] - Nowy Sącz
Pogoda: Zachmurzenie duże, rozjaśnienia na S horyzoncie; temp. ok. 14°C; lekki wiatr S, później średni; słaba widoczność

Szaro, pochmurno, wilgotno po lekkich opadach w ciągu dnia. Trasa krótka, częściowo po terenie. Przejazd przez miasto w szybkim tempie. Później się zorientowałem, że był wiatr w plecy. Wyjazd na Gródek po wilgotnych szutrówkach i błotnistych drogach leśnych. Dużo grzybów, ale rzucają się w oczy głównie muchomory. Przejechałem przez sam szczyt.
Podjazd na Trzetrzewinę spokojnie. Chwilami widać było na rozjaśnionym na S niebie Tatry. Ale wszystko rozmyte, przyćmione, ciemne. Zjazd grzbietem Łysej Góry po długiej przerwie, może nawet po rocznej przerwie. Końcówkę zjechałem serpentynami koło kościoła.
Powrót przez most św Kingi i VeloDunajec, już w szarówce. Wiatr się wzmógł, ale był raczej ciepły. Pchał mnie do Nowego Sącza.
Na trasie mało ludzi. Na wale Dunajca 2 biegaczy. Chyba nie spotkałem rowerzystów, poza człowiekiem przy wjeździe do lasu na Gródku, który pakował coś do bagażnika składaka.

Zarywa i Jamniczka

d a n e    w y j a z d u 31.00 km 3.50 km teren 01:38 h Pr. śr.:18.98 km/h Pr. max:48.14 km/h Podjazdy:180 m Rower:Marin
Czwartek, 3 października 2019 | dodano: 03.10.2019

Trasa: Nowy Sącz - Kamionka Wlk., kościół [dol. Zarywa] - Wyżna Wola [dol. Jamniczki] - Jamnica - [obwodnica E] Nowy Sącz, zamek - dz. Wólki - dom
Pogoda: Zachmurzenie całkowite, później prześwity na W; temp. 13-10°C; bez wiatru; średnia widoczność

Chłodny dzień po froncie z nocnymi opadami. Pochmurno, szaro i ciemno. Trasa blisko miasta przez dwie dolinki - Zarywy i Jamniczki. Dojazd średnio ruchliwą szosą do Kamionki. Po drodze, na odcinku z nowym asfaltem, mijam wypadek 2 samochodów.
W dolinie Zarywy bardzo spokojnie i ładnie. Przejeżdżam terenowym odcinkiem do następnej drogi przecinającej dolinę. Po deszczu jest mokro i ślisko, miejscami stoją kałuże.
Na grzbiecie szukam nowego wariantu zjazdu do Jamniczki. Jest droga asfaltowa, która wychodzi na drugą stronę koło skrzyżowania drogi do doliny Łubinki. Grzbiet z drugiej strony jest dużo niższy, niż ten w Wyżnej Woli. Wzdłuż potoku nie ma niestety wyraźnej ścieżki. Przebijam się trochę lasem, trochę pastwiskami, trochę przy potoku, prawie przez nisko schodzące obejścia gospodarstw. Niżej zaczynają się znane mi ścieżki i droga. Tam już idzie gładko. Rower na moich "slikach" trochę tańczy na błocie, ale jadę. Na koniec przejeżdżam 2 razy bród. Pierwszy okazuje się głębszy niż zwykle. Rower się wypłukał, jeden but się zamoczył.
Wracam do cywilizacji. Jest jeszcze wcześnie więc robię rundę wokół miasta. Od W rozpogadza się. Nie wychodzi słońce, ale niebo jest jasne. Jadę w dół Kamienicy i wzdłuż Dunajca do Wólek. Na koniec bez pośpiechu krążę po ulicach jadąc do domu.
Spokojna i urozmaicona przejażdżka, na luzie.