Blog rowerowy

jaba

Maj, 2015

Do krzyża

d a n e    w y j a z d u 26.10 km 1.60 km teren 01:12 h Pr. śr.:21.75 km/h Pr. max:42.50 km/h Podjazdy: 80 m Rower:Matrix
Sobota, 30 maja 2015 | dodano: 01.06.2015

Trasa: Tarnów - Skrzyszów [dol. Wątoku] - os. Olszyna - krzyż - os. Olszyna [droga nad Skrzyszowem] - Ładna, obwodnica - Skrzyszów [droga wzdłuż obwodnicy] - park pod Górą św. Marcina - Tarnów
Pogoda: Całkowite zachmurzenie, temp. ok. 18°C, lekki wiatr S, słaba widoczność

Krótka przejażdżka pod wieczór, po popołudniowej burzy. Wykorzystałem przerwę między opadami, bo po zmroku znów wróciły deszczowe chmury.
Przy krzyżu "duży ruch" - odjeżdżający samochód osobowy, jakieś dzieci chyba z matką, laweta z ciągnikiem. Kierowca lawety poprawiał mocowanie ładunku. Obok nowej wiaty przystanku pojawiła się tablica ogłoszeń. Lipy będą miały większy luz...
Wracałem okrężną drogą wzdłuż obwodnicy. Pod lasem na Górze Marcina pojawił się tor narciarstwa biegowego. Część alejek jest trawiasta, część wyasfaltowana. Teren ogrodzony jest taśmą i są tabliczki zakazujące wjazdu kładów itp. To była dla mnie nowość, chociaż tego samego dnia oglądałem plan Tarnowa dołączony do Gazety Krakowskiej i tam wypatrzyłem ten tor.

Kategoria Szybki wypad w wolnej chwili

Słowikowa

d a n e    w y j a z d u 37.70 km 0.80 km teren 02:05 h Pr. śr.:18.10 km/h Pr. max:55.31 km/h Podjazdy:540 m Rower:Marin
Czwartek, 28 maja 2015 | dodano: 28.05.2015

Trasa: Nowy Sącz - ul. Zdrojowa - Klimkówka (ok. 500 m) - Słowikowa - Siedlce - os. Trzycierz, kapliczka (ok. 510 m) - os. Podtrzycierz - Łęka - trawers WS koty 555 (ok. 510 m) - Koniuszowa - os. Olchówki - Librantowa - Januszowa (ok. 480 m) - Mużeń (450 m) - Nowy Sącz
Pogoda: Częściowe zachmurzenie, stopniowo coraz więcej rozpogodzeń i słońca, temp. ok. 15°C, bez wiatru, średnia widoczność

Po ponad tygodniu bez słońca i częstych opadach dzisiaj pojawiła się szansa na poprawę pogody. Wyjeżdżając nie spodziewałem się słońca ani ciepła. Ciepła rzeczywiście nie było, szczególnie na zjazdach. Natomiast dawno nie widziane słońce zaczęło się pojawiać. Najpierw wybiórczo oświetlało widoczne z daleka fragmenty zboczy wzgórz, czasem jakieś osiedle. Pod koniec świeciło już na całego, skłaniając się jednocześnie ku zachodowi.
Wybrałem trasę po Pogórzu. Miałem w planie kilka wypatrzonych na mapie nowych odcinków osiedlowymi i polnymi dróżkami. Oczywiście obiecałem sobie niekonsekwentnie, że po deszczach nie będę wjeżdżał w teren, bo rower jest dość czysty.
Pierwsza modyfikowany odcinek był mi już wcześniej znany. Stromą polną, żwirową i betonową drogą zjechałem do doliny Jelnianki. Stamtąd rozpocząłem podjazd przez wieś Słowikową do Siedlec. Słowikowa ma swój charakter i zawsze coś tutaj ciekawego wypatrzę.
Druga modyfikacja to trawers koty 555. Droga prowadzi wygodnie zboczami, łącząc rozrzucone na zboczach domy.
Skręcając z głównej drogi w dolinę Lubinki przejeżdżam koło piekarni. Wieczorem rozchodzą się tam zapachy przygotowywanych na następny dzień wypieków. Dzisiaj zaciągnąłem się niesamowitym aromatem pieczonych drożdżówek. Przez chwilę wahałem się czy się nie zatrzymać. Gdyby zapach gotowych drożdżówek w sklepie był tak intensywny i świeży nikt chyba nie musiałby ich kupować, wystarczyłoby wąchać za darmo stojąc gdzieś przy sklepie. Pewnie wtedy płaciło by się za wąchanie...
Dojeżdżając do piekarni z góry widziałem wyraźną drogę na zboczu. Postanowiłem nią podjechać. Nigdy jednak nie wypatrzyłem wylotu tej drogi od dołu. Nie wiedziałem w którym miejscu na nią wjechać. Jedynym podejrzanym miejscem było odbicie na tartak. Tak zrobiłem. Przejechałem między zwałami drewna, obok pracującego traka, samochodów itp. Za placem była droga betonowa, ale raczej nie używana. Podjazd po płytach urwał się przy nieskończonej budowie jakiegoś domu. Dalej musiałem szukać przejścia na przełaj. O tej porze wszystko jest zarośnięte. Dość mocno klucząc skrajem łąk wydostałem się na osiedlową drogę. Widziany z dołu fragment jednak jakoś ominąłem. Nadal nie wyjaśniłem, czy jest sensowne połączenie tej drogi z drogą w dolinie.
Dalsza jazda to droga grzbietem przez Januszową i Mużeń. Na tym odcinku było coraz więcej słońca, które bardzo malowniczo oświetlało zbocza i zabudowania. Pod przekaźnikiem zatrzymałem się patrząc na panoramę Sącza. Z tyłu, od strony lasu dochodził wyjątkowo głośny i wyraźny głos śpiewających Majówkę. Kapliczki ani ludzi nie widziałem.
Maj nad Sączem:
Maj nad Sączem

Na zjeździe znów minąłem Majówkę. Później zjechałem krętą i stromą osiedlową dróżką do miasta, mijając różnych ludzi.
Pogoda się poprawia. Niestety na trasie zauważyłem jeden niepokojący sygnał - rozpoczynają się sianokosy...

Wysokie

d a n e    w y j a z d u 44.70 km 5.70 km teren 02:17 h Pr. śr.:19.58 km/h Pr. max:59.18 km/h Podjazdy:490 m Rower:Marin
Wtorek, 19 maja 2015 | dodano: 19.05.2015

Trasa: Nowy Sącz - Chełmiec - Rdziostów - os. Radwany - Gródek (501 m) [trawers] - Wysokie (parking) (ok. 640 m) - Soślina (561 m) [trawers] - os. Niżny Litacz - os. Góry Gostwickie - Brzezna [obwodnica] - Stary Sącz, os. Kamieniec - os. Zagórze - os. Gaj - ul. Majdan (450 m) - ul. Ruczaj - dz. Dąbrówka Polska - dz. Wólki - Nowy Sącz
Pogoda: Częściowe zachmurzenie, słonecznie, okresami ciemne chmury, temp. 26-23°C, wiatr zmienny, średni SE, słaba widoczność

Prawie upalny dzień, przy południowym wietrze. Miejscami na niebie zbierały się ciemne chmury, ale "wyrocznia" nie przepowiadała opadów (tylko możliwe pojedyncze pokropienia).
Trasa była standardowa ale z modyfikacjami. Jechało mi się dość dobrze, mimo wczorajszego osłabienia. Pora roku i pogoda były optymalne do jazdy na rowerze.
Po powrocie do mieszkania otwarłem okno i usłyszałem szmer kropli deszczu na liściach drzewa. Ale tylko pokropiło, zgodnie z przepowiednią...

Dolinami przez Pogórze

d a n e    w y j a z d u 54.40 km 0.00 km teren 02:26 h Pr. śr.:22.36 km/h Pr. max:43.80 km/h Podjazdy:160 m Rower:Matrix
Niedziela, 17 maja 2015 | dodano: 19.05.2015

Trasa: Tarnów - Skrzyszów - Szynwałd - Zalasowa (ok. 330m) - Ryglice - Uniszowa - Bistuszowa - Tuchów - Łowczów - Pleśna - Świebodzin - Radlna - Tarnowiec - Tarnów
Pogoda: Słonecznie, obłoki, później większe zachmurzenie, temp. 18-16°C, średni wiatr NW, średnia widoczność

Spokojna jazda znaną trasą przez doliny. Trafiłem akurat na słoneczny okres tego dnia. Rano i później, pod wieczór było pochmurno. Wiał dość chłodny wiatr, który w drugiej części trasy trochę przeszkadzał.

Kategoria Szybki wypad w wolnej chwili

Do miasta

d a n e    w y j a z d u 3.50 km 0.00 km teren 00:11 h Pr. śr.:19.09 km/h Pr. max:29.70 km/h Podjazdy: m Rower:Matrix
Sobota, 16 maja 2015 | dodano: 19.05.2015

Trasa: Tarnów
Pogoda: Słonecznie,  temp. ok. 18°C, lekki wiatr W

Zakupy w mieście.

Kategoria Dojazdy

Do miasta

d a n e    w y j a z d u 5.20 km 0.00 km teren 00:18 h Pr. śr.:17.33 km/h Pr. max:30.10 km/h Podjazdy: m Rower:Matrix
Środa, 13 maja 2015 | dodano: 14.05.2015

Trasa: Tarnów
Pogoda: Częściowe zachmurzenie, temp. ok. 18°C, lekki wiatr W

Zakupy w mieście.

Kategoria Dojazdy

Do krzyża

d a n e    w y j a z d u 22.00 km 0.70 km teren 01:01 h Pr. śr.:21.64 km/h Pr. max:36.70 km/h Podjazdy: 80 m Rower:Matrix
Wtorek, 12 maja 2015 | dodano: 14.05.2015

Trasa: Tarnów - Skrzyszów [dol. Wątoku] - os. Olszyna - krzyż - os. Olszyna [droga nad Skrzyszowem] - Skrzyszów - Tarnów
Pogoda: Słonecznie, lekkie zamglenie od W, temp. ok. 20°C, lekki wiatr E, średnia widoczność

Krótka, spokojna przejażdżka na koniec ładnego, wiosennego dnia. Maj w pełni. W drodze powrotnej od zachodu nadchodziło lekkie zachmurzenie, początek łagodnego frontu.

Kwitnące sady

d a n e    w y j a z d u 51.10 km 0.00 km teren 02:19 h Pr. śr.:22.06 km/h Pr. max:52.37 km/h Podjazdy:330 m Rower:Marin
Czwartek, 7 maja 2015 | dodano: 07.05.2015

Trasa: Nowy Sącz - dz. Strugi - Świniarsko - Stadła - Gostwica - Krzaki Gostwickie - Mokra Wieś (ok. 460 m) - os. Krzyże - Owieczka - Świdnik - Jadamwola - Jastrzębie, szkoła - Czarny Potok - Olszana - Olszanka - Gołkowice - Mostki - Stary Sącz - Nowy Sącz
Pogoda: Częściowe zachmurzenie, okresami słonecznie, temp. 21-19°C, średni wiatr NW, później zanikający, średnia widoczność

Wieje dość silny wiatr od NW. Po przebiciu się przez miasto jadę prawie z wiatrem w kierunku Stadeł. Skręcam w boczną drogę na Gostwicę o zaczynam podjazd wąską dróżką na Krzaki Gostwickie. Dziury na asfalcie są załatane smołą posypaną ostrym gryzem. Kamyczki chwytają się opon i przez jakiś czas będę słyszał ich szelest przy jeździe i cichy zgrzyt przy hamowaniu. Po kilkuset metrach dojeżdżam do stojącego wozu robót drogowych. To oni są odpowiedzialni za gryz i świeżą, błyszczącą w słońcu smołę.
Z Mokrej Wsi zjeżdżam wąską dróżką do Owieczki. Mijam dworek w Świdniku i po krótkim podjeździe zatrzymuję się na granicy wioski Jadamwola.
Sady w Jadamwoli

Malowniczymi drogami pośród sadów i rozrzuconych luźno gospodarstw przejeżdżam przez Jastrzębie i Czarny Potok. Piękne okolice.
Koło kościoła w Czarnym Potoku wyskakuję na gładką szosę i szybko płynę w dół z wiatrem. Powrót przez Stary Sącz. Odbiłem jeszcze w bok i przejechałem przez zabudowania Mostków.

Kota 697

d a n e    w y j a z d u 50.70 km 6.70 km teren 02:36 h Pr. śr.:19.50 km/h Pr. max:55.83 km/h Podjazdy:690 m Rower:Marin
Wtorek, 5 maja 2015 | dodano: 05.05.2015

Trasa: Nowy Sącz - Kamionka Wlk. - przeł. Bratyszowiecka - kota 697 - Bogusza - przeł. n/Boguszą (ok. 580 m) - stoki S Jaworza (ok. 640 m) [droga leśna stokami Jaworza] - os. Podjaworze - Ptaszkowa (ok. 520 m) - Królowa Polska - Kamionka Wlk. - Nowy Sącz
Pogoda: Częściowe zachmurzenie, chmury warstwowe, temp. 25-21°C, średni wiatr S, średnia widoczność

Dzisiaj było ciepło. Wiał wiatr z południa. Szykuje się podobno jakaś fala burz.
Pojechałem na przełęcz Bratyszowiecką. Podjazd poszedł dość sprawnie. Na wysokości parkingu trawa budowa. Pewnie niedługo to miejsce się zmieni, więc zrobiłem zdjęcie dokumentujące stan "przed".
Przełęcz Bratyszowiecka

Miałem plan zjazdu drogą leśną do Boguszy. Droga odbijała na podjeździe w kierunku koty 697 na północ od przełęczy. Podjazd prowadzi asfaltową dróżką.
Widok z podjazdu na dolinę Boguszy. Po lewej Jaworze (882 m), po prawej Góra Wojenna (794 m):
Dolina Boguszy

Znalazłem prawdopodobne odbicie, ale podjechałem zobaczyć co jest wyżej. Przed wyrównaniem dróżki na trawers odchodziła trawiasta droga ostro w górę, skrajem lasu. Mając nadzieję, że wyprowadzi mnie na szczyt postanowiłem nią podjechać. Na najniższym biegu, z dwoma czy trzema przerwami dla oddania długu tlenowego wyjechałem przez łąkę i w końcówce przez las na samą górę. Znalazłem nawet punkt triangulacyjny.
Punkt trangulacyjny na kocie 697

Zjazd był kombinowany, na wyczucie. Jechałem ścieżką, później trochę na przełaj a w końcu dotarłem do lepszej drogi. Później była poprzeczna stokówka i pozostała mi stroma, stara, nieprzejeżdżona droga. Dość stromo doprowadziła mnie zabudowań w Boguszy.
Dalsza trasa była znana. Odwiedziłem standardową pętlę stokami Jaworza. Zjazd do leśniczówki ma teraz bardzo dobrą nawierzchnię - sam drobny, ubity gryz, bez kamieni. Przekraczałem 50 km/h. Próbowałem trochę skakać na odwodnieniach, ale dwa razy wypiął mi się but z zatrzasku. Przy leśnym placu nabrałem z potoku smacznej, chłodnej wody. Nie zabrałem dzisiaj nic do bidonu.
W Ptaszkowej spotkałem przypadkowo kolegę z pracy. Krótko porozmawialiśmy. Nasmarowałem łańcuch, napiłem się wody. Dalsza jazda do Sącza prowadziła w dół, przeważnie z wiatrem. Z przyjemnością ciągnąłem na wysokich biegach, chwilami pod 40 km/h.
PS W podsumowaniu wyszło zaskakująco dużo podjazdów.

Wołyń III

d a n e    w y j a z d u 116.00 km 10.00 km teren h Pr. śr.: km/h Pr. max:0.00 km/h Podjazdy: m Rower:Marin
Niedziela, 3 maja 2015 | dodano: 12.04.2016

Trasa: Stochód - Woliń - przejście graniczne UA-PL - Dorohusk
Pogoda: Słonecznie, obłoki i chmury warstwowe, temp. 10-15°C; lekki wiatr W
Dojazd: Samochód; Dorohusk - Tarnów